Nejčastěji kladené otázky

Stavební spoření

Jak funguje stavební spoření?

Stavební spoření vám zhodnocuje vaše úspory díky úroku a státní podpoře. Hodí se, když si chcete naspořit finanční rezervu nebo chcete v budoucnu získat výhodný úvěr na bydlení nebo hypotéku.

Úroky a záloha státní podpory se připisují na účet stavebního spoření jednou ročně. Pro získání státní podpory je třeba spořit alespoň 6 let nebo využít úvěr ze stavebního spoření. Pokud smlouvu ukončíte dříve, o státní podporu bohužel přijdete.

Při sjednání stavebka si zvolíte cílovou částku, podle toho, kolik si chcete naspořit. Od cílové částky se odvíjí minimální vklad (0,25 % z cílové částky), který musíte měsíčně na stavebko spořit. Nejnižší cílová částka, kterou můžete zvolit, je 150 000 Kč, nejnižší možný vklad je tedy 375 Kč za měsíc.

Pokud máte v plánu si vzít úvěr ze stavebního spoření, volí se cílová částka podle výše budoucího úvěru. S tím vám pomůžeme na pobočce.

Už za 2 roky od začátku spoření můžete, při splnění dalších podmínek, získat nárok na řádný úvěr ze stavebního spoření. Ten vám garantuje úrokovou sazbu 4,5 % p. a. po celou dobu splácení. Využít ho můžete na koupi, stavbu nebo rekonstrukci nemovitosti.

A pokud peníze na bydlení potřebujete dříve, můžete využít překlenovací úvěr. Díky tomu vám půjčíme peníze bez čekání na řádný úvěr s garantovanou úrokovou sazbou.

Kolik stojí založení stavebního spoření? Budu platit nějaké poplatky?

Založení smlouvy je u nás zdarma, a to pro všechny cílové částky. Platíte pouze poplatek za vedení účtu ve výši 360 Kč za rok.

Jakou minimální částku mohu začít spořit?

Minimální částka, se kterou můžete začít spořit, je 500 Kč měsíčně.

Kolik musím měsíčně spořit?

Minimální měsíční vklad je 0,25 % z vybrané cílové částky. Např. při cílové částce 200 000 Kč je tedy potřeba měsíčně spořit alespoň 500 Kč. Ideální je nastavit si pravidelnou měsíční platbu, příspěvky ale můžete vkládat pravidelně i jednorázově, a předplatit si tak spoření třeba na celý rok nebo více let dopředu.

Lze si stavební spoření předplatit dopředu?

Ano, je to možné. Vklady můžete na smlouvu o stavebním spoření zasílat měsíčně i jednorázově – například na celý rok nebo více let dopředu.

Co je to cílová částka a musím ji naspořit?

Výši cílové částky si stanovujete při sjednání stavebního spoření podle toho, kolik si chcete za 6 let naspořit. Zahrnuje budoucí vklady, státní podporu, úroky z nich (snížené o 15% daň z úroků) a případný úvěr (pokud máte v plánu zažádat o úvěr na bydlení).

Pokud chcete stavební spoření využít pro zhodnocení úspor, je to pro vás spíše částka orientační. Důležité je ale vědět, že cílová částka na smlouvě nesmí být překročena.

Vyšší cílová částka se hodí pro případ, že budete chtít v budoucnu spořit déle než 6 let, vkládat mimořádné vklady nebo navyšovat vklady v průběhu spoření. Ale nemusíte ji celou naspořit.

Mohu cílovou částku stavebka v průběhu měnit?

Ano, je možné požádat o zvýšení i snížení cílové částky. Pomůžeme Vám na každé pobočce ČSOB. Oba tyto úkony jsou bezplatné.

Jak funguje státní podpora?

Pro získání státní podpory je třeba spořit alespoň 6 let. Pokud se rozhodnete spoření ukončit dříve, o státní podporu bohužel přijdete. Pro připsání státní podpory nemusíte nic dělat, podpora vám bude automaticky připisována na účet stavebního spoření po celou dobu spoření. Můžete si ji rozdělit mezi několik smluv. Výše státní podpory se odvíjí od naspořené částky.

Pokud budete žádat o podporu na více smluv o stavebním spoření, zálohy státní podpory se pak přednostně poukazují na smlouvy uzavřené dříve až do vyčerpání ročního maximálního limitu

Vše, co v roce naspoříte nad 20 000 Kč na jedné smlouvě, vám převedeme do základny pro výpočet státní podpory na následující rok.

Kdo může státní podporu získat?
  • Občané ČR
  • Občané EU s vydaným povolením k pobytu na území ČR a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem ČR
  • Fyzické osoby s trvalým pobytem na území ČR a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem ČR
Do kdy musím zaslat peníze na účet, abych získal nárok na státní podporu?

Pro získání nároku na státní podporu ze zaslaných vkladů musí být finanční prostředky na účtu stavebního spoření zaúčtované nejpozději do 31. 12. daného kalendářního roku.

Je státní podpora zdanitelným příjmem?

Stavební spořitelna daní srážkovou daní pouze příjem z úroků z vkladů a úroků z připsaných záloh státní podpory. Státní podpora (celkově za celou dobu spoření) se od 1. 1. 2024 stává zdanitelným příjmem, a to okamžikem jejího faktického vyplacení, tj. při výplatě naspořené částky při ukončení stavebního spoření nebo v souvislosti s čerpáním úvěru ze stavebního spoření. Zdanit ji však případně musí příjemce sám. Stejně tak je příjemce odpovědný za případné zdanění prémií či bonusů z marketingových akcí. Bonusy, prémie a státní podpora totiž spadají do kategorie ostatních příjmů ve smyslu § 10 odst. 1 písm. q) zákona o daních z příjmů a podléhají dani z příjmů v případě, že souhrn všech ostatních příjmů poplatníka daně přesáhne 50.000 Kč za rok. Odpovědnost za jejich zdanění nese každý daňový poplatník sám.

Mohu úspory ze stavebního spoření použít, jak budu chtít, nebo jenom na bydlení?

Úspory ze stavebka včetně státní podpory můžete využít na cokoliv. Stavební spoření se tak hodí, když chcete své úspory zhodnotit, vytvořit finanční rezervu nebo chcete naspořit dětem do života.

Můžete je také použít jako základ pro rekonstrukci, výstavbu nebo koupi nemovitosti. Už dva roky od zahájení spoření můžete získat nárok na řádný úvěr ze stavebního spoření s garantovanou úrokovou sazbou 4,5 %.

A pokud peníze na bydlení potřebujete dříve než za dva roky, můžete využít překlenovací úvěr. Díky tomu vám půjčíme peníze bez čekání. Překlenovací úvěr ze stavebního spoření se státní podporou tedy můžete získat, i když zatím stavební spoření nemáte.

Co se stane se smlouvou stavebního spoření po 6 letech?

Minimální lhůta spoření a podmínka pro získání státních podpory je dle zákona o stavebním spoření 6 let. Ve spoření můžete pokračovat i delší dobu. Je však důležité kontrolovat zůstatek na účtu stavebního spoření, aby dle obchodních podmínek nedošlo k „přespoření“ cílové částky.

Úrokovou sazbu včetně úrokového bonusu (při splnění stanovených podmínek) stavební spořitelna garantuje pouze na 6 let od uzavření smlouvy. Po 6 letech tedy můžete smlouvu vypovědět a úspory vybrat a použít na cokoli. Část úspor třeba můžete jednorázově vložit na novou smlouvu o stavebním spoření pro sebe nebo jiného člena rodiny, případně je zhodnotit v doplňkovém penzijním spoření či investičním životním pojištění. Pokud si nejste jistí, jaká varianta pro vás bude nejvhodnější, rádi s vámi vaše možnosti projdeme.

Mohu založit stavební spoření pro své nezletilé dítě?

Ano, smlouvu o stavebním spoření pro nezletilé dítě může založit zákonný zástupce na pobočce nebo online ve svém internetovém bankovnictví. Pro založení budete potřebovat rodný list dítěte, pokud už mu bylo 15 let, budete potřebovat i jeho občanský průkaz. Vklady na stavební spoření pak mohou zasílat jak rodiče, tak třeba prarodiče.

Kdy je nejlepší dítěti začít spořit?

Se spořením můžete začít hned po narození dítěte. I z menších vkladů můžete za pár let nastřádat pěknou sumu.

Co se stane, když dítě dosáhne 18 let v průběhu spoření?

V den 18. narozenin automaticky přejde možnost nakládat s účtem stavebního spoření a přistupovat do účtu v Klientské zóně na dítě.

Kde uvidím smlouvu stavebka mého dítěte?

Smlouvu svého dítěte může vidět rodič, který je uvedený jako zákonný zástupce ve smlouvě stavebka, ve svém Internetovém bankovnictví nebo Smartu a to až do 18. narozenin dítěte.

Jak mohu smlouvu dítěte vypovědět? Je nutný v případě ukončení stavebka pro děti souhlas opatrovníka?

V případě výpovědi smlouvy o stavebním spoření na nezletilé dítě, kdy již uplynula šestiletá vázací lhůta a zákonní zástupci postupují ve shodě, je potřeba mít na výpovědním formuláři ověřené podpisy obou zákonných zástupců a předložit kopii rodného listu dítěte.

V ostatních případech při výpovědi smlouvy o stavebním spoření na nezletilé dítě je dle § 898 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vyžadováno rozhodnutí opatrovnického soudu, obsahující souhlas soudu s výpovědí smlouvy a s doložkou o nabytí právní moci.

Jednání opatrovnického soudu je bezplatné.

Na jaké číslo účtu se zasílají vklady na stavební spoření?

Pro platby zasílané složenkou nebo bankovním převodem se zadávají tyto údaje:

  • Číslo účtu = číslo smlouvy stavebního spoření
  • Kód banky = 7960
  • Variabilní symbol = rodné číslo majitele smlouvy
Jaké podmínky musím splnit pro získání řádného úvěru?

Základem pro řádný úvěr je smlouva o stavebním spoření, kde si na něj postupně svými vklady vytváříte nárok. Získat ho můžete při splnění podmínek již za 2 roky od uzavření smlouvy. Naspořená částka musí tvořit minimálně 35 % (platí pro spořící tarif Komfort), přičemž hodnotící číslo musí být 64. Vyřízení úvěru je zdarma.

Nemám ještě nárok na řádný úvěr. Mohu i přesto získat úvěr ze stavebního spoření?

Pokud potřebujete peníze na bydlení, ale ještě stavební spoření nemáte nebo zatím nemáte nárok na řádný úvěr, můžete získat tzv. meziúvěr (někdy se označuje jako překlenovací úvěr).

Základem je smlouva o stavebním spoření. Z meziúvěru platíte prostřednictvím inkasa pouze úroky, současně spoříte (své vklady zhodnocujete úročením a státní podporou) a spořením si vytváříte nárok na řádný úvěr. Po splnění podmínek na řádný úvěr dojde k překlopení z meziúvěru do řádného úvěru, kde se naspořenou částkou a řádným úvěrem splatí vyčerpaný meziúvěr a zůstane vám ke splácení jen řádný úvěr. Za správu meziúvěru a následně uvěrového účtu zaplatíte jednou ročně částku podle platného Sazebníku úhrad.

Vklady a platby

Proč si spořitelna nemůže sama strhnout nedoplatek, když má klient zavedené inkaso?

Inkaso je povolení k jedné měsíční platbě. Není tedy možné inkasovat vícekrát za měsíc nebo vyšší částku, než je vámi sjednaný inkasní limit v bance plátce.

Jak poslat platbu ze zahraničí nebo v cizí měně?

Klient zašle peněžní prostředky na číslo účtu, který má veden u ČSOB Stavební spořitelny, přičemž toto číslo uvede ve formátu IBAN. Číslo účtu ve formátu IBAN (číslo klientského účtu v mezinárodním formátu) je zobrazeno ve výpise z účtu u ČSOB Stavební spořitelny. Jako příjemce klient uvede ČSOB Stavební spořitelnu:

Příklad vyplnění údajů:
59 / Příjemce / Beneficiary:
Číslo účtu / account number / IBAN
CZ2879600000000000554804 (číslo Vašeho klientského účtu v mezinárodním formátu)

Jméno / adresa - Name / Adress
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 / Praha 5.

Jako informaci pro příjemce klient uvede svoje rodné číslo.

Příklad vyplnění údajů:
70 / účel převodu / purpose of transfer (informace pro příjemce / information for beneficiary) 6505211447

Dále je třeba uvést swiftovou adresu banky (jedná se o oprávnění banky provádět přeshraniční platby).Protože ČSOB Stavební spořitelna nemá vlastní swiftovou adresu, klient uvede na příkazu ze zahraničí swiftovou adresu banky se sídlem v ČR, prostřednictvím které chce tyto prostředky poslat na účet u ČSOB Stavební spořitelny. Tato banka musí být zapojena do celosvětové mezibankovní sítě SWIFT.

Příklad vyplnění údajů:
57 / Banka příjemce
BIC / SWIFT adresa / address
CEKOCZPPXXX (převod přes ČSOB)
Název / adresa - Name / Adress
Československá obchodní banka a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Klient ČSOB Stavební spořitelny může zasílat peněžní prostředky ze svého účtu v zahraniční bance (tj. číslo účtu příkazce) v Kč nebo v cizí měně.

Pokud klient (plátce) zasílá peněžní prostředky v cizí měně, tzn. banka plátce neprovedla konverzi do Kč, převedení z cizí měny do Kč je provedeno na straně ČSOB Stavební spořitelny. Konverze cizí měny do Kč bude provedena na základě směnného kurzu ČSOB, u kterého ČSOB Stavební spořitelna vede svůj účet, (směnný kurz se řídí devizovým kurzovním lístkem ČSOB platným ke dni, kdy byla platba připsána na účet ČSOB Stavební spořitelny vedený u ČSOB). Platby v rámci EU/EHP a v měnách EU/EHP budou provedeny s kódem zpoplatnění SHA, což znamená, že plátce i příjemce hradí poplatky svým bankám dle jejich vlastních platebních podmínek.
Zaslal jsem platbu na špatné číslo účtu, co mám teď udělat?

V případě, kdy došlo k zaslání platby na chybné číslo účtu, je zapotřebí zaslat stavební spořitelně písemnou žádost o přeúčtování platby s ověřeným podpisem klienta a s přiloženou kopií dokladu o zaplacení (výpis z účtu či složenka). Ověření podpisu může zdarma provést finanční poradce ČSOB Stavební spořitelny po předložení platného průkazu totožnosti.

Žádost zašlete v originále na adresu:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Po posouzení žádosti je klient informován o dalším postupu.

Jak doložit, že jsem zaslal platbu na účet stavebního spoření, když na účtu není platba připsána?

V tomto případě zašlete poštou nebo e-mailem žádost o dohledání platby, společně s kopií ústřižku složenky nebo výpisu z účtu, kde je jasně viditelná provedená platba z vašeho účtu.

Co se stane se zaslanou platbou bez variabilního symbolu?

Bylo-li na příkazu k platbě uvedeno správné číslo účtu a kód banky, pak bude platba zaúčtována, i když chybí variabilní symbol. Variabilní symbol se uvádí jako druhý identifikační údaj pro případ dohledávání platby.

Na jaké číslo účtu se zasílají vklady na stavební spoření?

Pro platby zasílané složenkou nebo bankovním převodem se zadávají tyto údaje:

  • číslo účtu = číslo smlouvy stavebního spoření
  • kód banky = 7960
  • variabilní symbol = rodné číslo majitele smlouvy stavebního spoření, případně číslo úvěrové smlouvy

Číslo svého účtu najdete v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.

Jak oznámit změnu nebo zavedení platby zasílané prostřednictvím inkasa z bankovního účtu?

V případě, že měníte číslo účtu, ze kterého jsou hrazeny platby inkasem, je třeba zaslat ČSOB Stavební spořitelně informaci o tom, že máte inkaso zavedenona svém bankovním účtu. Informaci můžete zaslat do ČSOB Stavební spořitelny poštou nebo můžete využít naši e-mailovou adresu: inkaso@csobstavebni.cz.

Pro správné zavedení inkasa potřebujeme znát tyto údaje:

  • předčíslí účtu (pokud banka uvádí)
  • číslo účtu plátce
  • kód banky plátce
  • částku
  • den, ke kterému máme inkasovat (5., 10., 15., 20. den v měsíci)
  • číslo účtu příjemce
  • kód banky příjemce
  • termín odkdy je změna platná, resp. kdy končí platnost předchozího bankovního spojení k inkasování

Variabilní, konstantní ani specifický symbol se neuvádějí.

Změny údajů a žádosti o informace

Jak změnit trvalou nebo korespondenční adresu?

Změnu adresy trvalého bydliště či změnu korespondenční adresy je zapotřebí oznámit stavební spořitelně písemnou formou (na našem formuláři) a s podpisem klienta (za nezletilé klienty podpis zákonného zástupce uvedeného na smlouvě o stavebním spoření, případně podpis druhého zákonného zástupce, který prokáže, že je zákonným zástupcem, např. kopií rodného listu).

Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu: info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Uživatelé mohou provést změnu kontaktních údajů také v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.

Případně je možné s číslem smlouvy o stavebním spoření zavolat na naši zákaznickou linku 225 225 225.

Jak oznámit změnu příjmení?

V případě změny příjmení je zapotřebí zaslat stavební spořitelně písemnou žádost o změnu příjmení (na formuláři ČSOB Stavební spořitelny) s podpisem klienta a s přiloženou kopií dokladu, na základě kterého ke změně příjmení došlo (např. kopie oddacího listu). Žádost, včetně kopie dokladu, je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu: info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Uživatelé mohou provést změnu kontaktních údajů také v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.

Případně je možné s číslem smlouvy o stavebním spoření zavolat na naši zákaznickou linku 225 225 225.

Jak zažádat o zaslání bankovní informace?

Požadujete-li vystavení bankovní informace, je zapotřebí zaslat na našem formuláři písemnou žádost s podpisem (dlužníka či jiného účastníka úvěrového případu) o vystavení bankovní informace. Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu psp@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Vystavení bankovní informace je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.

Jak získám kopie úvěrových smluv a dokumentů?

Požadujete-li vyhotovení kopie úvěrového dokumentu, je zapotřebí zaslat písemnou žádost s podpisem klienta (dlužníka či jiného účastníka úvěrového případu) na našem formuláři.

Vystavení kopie úvěrových dokumentů je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad.

Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu kopie_uvery@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Vystavení kopie úvěrových dokumentů je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.

Jak získám výpis z účtu nebo potvrzení o zaplacených úrocích?

Výpis z účtu bezplatně zasílá ČSOB Stavební spořitelna na počátku každého roku. Požaduje-li klient zaslání kopie výpisu z účtu a potvrzení o zaplacených úrocích, je třeba zaslat spořitelně žádost s uvedením, za který rok výpis nebo potvrzení požaduje a s číslem účtu, ke kterému výpis požaduje.

Výpisy z účtů jsou zdarma dostupné také uživatelům Klientské zóny po zaregistrování.

Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:

ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Vystavení mimořádného aktuálního výpisu z účtu je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.

Vymáhání

Nejste schopni uhradit své závazky do data splatnosti?

Obratem nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.

Kam se obrátit se žádostí o splátkový kalendář na spořicí, meziúvěrový a úvěrový účet?

Obratem nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.

Jakým způsobem mohu dlužnou částku uhradit?

Dlužnou částku můžete uhradit bankovním převodem, složenkou nebo vkladem na pobočce ČSOB.

Na poradenských místech ČSOB Stavební spořitelny NENÍ možné provádět hotovostní vklady.

Pro více informací k platbě nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.

Co se stane, když dluh neuhradím?

Dluh se může navýšit o poplatky za upomínky. V první fázi delikvence řešíme dlužné částky v rámci mimosoudního vymáhání, v případě přetrvávajícího nedoplatku se přechází k soudnímu vymáhání. Nedoplatek od 1 Kč na meziúvěrovém/úvěrovém i spořicím účtu jsme povinni negativně reportovat do Bankovního registru klientských informací.

Co je BRKI – Bankovní registr klientských informací a NRKI - Nebankovní registr klientských informací?

Bankovní registr klientských infromací (BRKI)
BRKI je databáze údajů o smluvních (úvěrových) vztazích mezi bankami a jejich klienty. V BRKI jsou zobrazeny údaje klientů, které vypovídají o jejich bonitě a důvěryhodnosti, tzn. informace o celkové úvěrové angažovanosti klienta, o čerpání jednotlivých úvěrových produktů a o platební morálce klienta. BRKI obsahuje pozitivní i negativní informace, čímž svým uživatelům poskytuje informace o kompletní úvěrové historii jejich klientů a klientům naopak umožňuje budovat si svou úvěrovou historii. Údaje v BRKI jsou aktualizovány každý měsíc a jsou uchovávány po celou dobu úvěru a 4 roky po jeho ukončení.

Memorandum BRKI a NRKI ke stažení

Nebankovní registr klientských infromací (NRKI)
NRKI je databáze údajů o smluvních (úvěrových) vztazích mezi nebankovními úvěrovými institucemi a jejich klienty. Obsahuje stejný rozsah informací jako BRKI. Údaje s NRKI sdílíme od 1. 7. 2020. Děláme to proto, že se chceme zodpovědně chovat vůči klientům a také jsme ze zákona povinni chovat se obezřetně a poskytovat úvěry pouze důvěryhodným a bonitním klientům a provést řádné posouzení úvěruschopnosti spotřebitele s využitím údajů z úvěrových registrů (v souladu s § 38a zákona č. 21/1992 Sb., o bankách a rovněž podle zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru). K plnění této právní povinnosti jsme se rozhodli sdílet osobní údaje svých klientů i s nebankovními poskytovateli úvěrů. Údaje v NRKI jsou aktualizovány každý měsíc a jsou uchovávány po celou dobu úvěru a 4 roky po jeho skončení.

Memorandum BRKI a NRKI ke stažení

Co je to SOLUS?

Registr SOLUS shromažďuje informace o klientech, kteří se dostali do problémů se splácením svých závazků u některého z členů sdružení SOLUS.

SOLUS vytváří dva negativní registry.

Jde o Registr FO, do tohoto registru jsou zařazovány fyzické osoby (spotřebitelé), a Registr IČ, do kterého jsou zařazovány fyzické osoby podnikatelé a právnické osoby.

Co je to restrukturalizace?

Restrukturalizace umožňuje ve vybraných případech dočasné snížení měsíční splátky až na dobu jednoho roku, případně pozastavení dospořování na vkladový účet. Podmínkou restrukturalizace je bezdlužnost na meziúvěrovém/úvěrovém účtu.

Více o restrukturalizaci.

Byla vaše smlouva u ČSOB Stavební spořitelny odstoupena?
Máte dotazy k insolvenci, dražbě nemovitosti, exekuci, žalobě, notářskému zápisu?

Klientská zóna

Jak se zaregistruji do Klientské zóny?

Klientská zóna ČSOB Stavební spořitelny umožňuje náhled na produkty, založení online stavebního spoření i podpis úvěrové smlouvy.

  1. Založení prostřednictvím ČSOB Internetového bankovnictví nebo ČSOB Smartu

    Uživatelé ČSOB Internetového bankovnictví a ČSOB Smartu si můžou sjednat přístup do Klientské zóny také prostřednictvím těchto aplikací. Podmínkou je vlastnictví ČSOB Identity.

    • ČSOB Internetového bankovnictví do Klientské zóny lze přejít pomocí odkazu Vstup do portálů. Na něj se dostanete po kliknutí na vaše jméno uprostřed horního menu. Další možností je přejít na detail některého z produktů vedených u ČSOB Stavební spořitelny a zde kliknout na Přejít do zóny Stavební spořitelny.
    • V aplikaci ČSOB Smart na detailu některého produktu od ČSOB Stavební spořitelny lze kliknout na oranžové tlačítko Přejít do zóny spořitelny.
  2. V obou případech vám systém vytvoří Smlouvu o používání Klientské zóny, kterou podepíšete SMS kódem už v prostředí Klientské zóny. Pokud budeme potřebovat ověřit aktuální údaje, zobrazíme vám jednu až tři obrazovky, na kterých potvrdíte jejich správnost.

    V případě vytvoření přístupu do Klientské zóny tímto způsobem bude vaším vstupním kanálem i napříště prostředí ČSOB.

  3. Založení u finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny.

    Poradce ověří zájemcovu totožnost a podepíše s ním dohodu o Klientské zóně. K tomu je zapotřebí, aby měl zájemce u sebe doklad totožnosti, mobilní telefon a byl zároveň vlastníkem funkční e-mailové schránky. Do e-mailu pak přijdou prvotní přihlašovací údaje.

    Klientská zóna ověřuje unikátnost telefonního čísla i e-mailové adresy, takže není možné podepsat smlouvu na stejné telefonní číslo a e-mail pro více účtů Klientské zóny.

    V Klientské zóně se při prvním přihlášení zobrazí Smlouva o používání Klientské zóny. Podpis smlouvy probíhá elektronicky přepsáním SMS kódu. Pokud uživatel nepodepíše Smlouvu o používání Klientské zóny, Klientská zóna zůstává nepřístupná.

    Po podpisu přijde SMS kód pro první přihlášení a po jeho zadání je klient vyzván ke změně hesla a přihlášen do Klientské zóny.

Jak si obnovím zapomenuté heslo nebo uživatelské jméno?

Zapomenuté uživatelské jméno si můžou obnovit všichni uživatelé v Klientské zóně na obrazovce pro přihlášení kliknutím na odkaz Zapomenuté uživatelské jméno.

Jak získám přehled o účtech svých dětí?

Klientské zóny dětských klientů se sjednávají stejným způsobem jako zóny dospělých uživatelů u finančního poradce (nutný je plnohodnotný přístup) a podepsáním Smlouvy o používání Klientské zóny pro všechny dospělé i dětské klienty.

UPOZORNĚNÍ: On-line registrace je možná pouze pro ZLETILÉ KLIENTY. Zákonný zástupce nezletilého klienta, který nemá vlastní produkt, musí taktéž sjednat Klientskou zónu u finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny.

Kde najdu Klientskou zónu svých zastupovaných dětí?

Klientská zóna dítěte nemá vlastní přístup. Vždy se musí přihlásit do Klientské zóny rodiče a odtud přejít prokliknutím jména uživatele v horním červeném menu do výběru dalších uživatelů a vybrat požadovanou dětskou Klientskou zónu.

Co se stane s dětskou Klientskou zónou po dosažení zletilosti klienta?

Přístup do Klientské zóny zaniká dnem osmnáctých narozenin klienta. Pro obnovení přístupu musí zletilý klient navštívit finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny a sjednat s ním plnohodnotný přístup.

Najdu v Klientské zóně své výpisy z účtů?

V Klientské zóně najdete své výpisy, pokud máte plnohodnotný přístup a můžeme vám je tam uložit.

Pokud jste v minulých letech dostávali své výpisy v elektronické formě do systému mojeLiška, uložili jsme vám je také do Klientské zóny.

Které údaje můžu změnit v Klientské zóně?

Osobní a kontaktní údaje v Klientské zóně může měnit pouze uživatel s plnohodnotným přístupem. Takový uživatel může měnit následující informace:

  • Tituly
  • Jméno a příjmení
  • Korespondenční adresa
  • Adresa trvalého bydliště
  • Telefon
  • E-mail

Všechny změny se potvrzují pomocí SMS. Některé z nich je nutné doložit patřičnými dokumenty.

Nepoužívám telefonní číslo, na které mi chodí SMS z Klientské zóny. Co mám dělat?

Telefonní číslo je svázané s Klientskou zónou. Jeho změna se právě z tohoto důvodu musí potvrzovat SMS kódem poslaným na toto telefonní číslo. Pokud už ho nevlastníte, je nutné z bezpečnostních důvodů provést změnu telefonního čísla osobně u finančního poradce.

Co je to eÚvěr a proč je kvůli němu zapotřebí registrace do Klientské zóny?

eÚvěr je meziúvěr nebo řádný úvěr ze stavebního spoření sjednaný bezpapírově a elektronicky. V případě schválení získá klient do druhého dne až 1 000 000 Kč na bytové potřeby na údržbu nebo rekonstrukci.

Pro sjednání eÚvěru je nutné sjednat plnohodnotný přístup do Klientské zóny, protože právě v ní se podepisuje úvěrová smlouva a některé další dokumenty.

Kde najdu dokumenty k eÚvěru na podpis?

Pokud máte v Klientské zóně připraveny dokumenty k eÚvěru, bude vás o tom informovat červený pruh pod horním menu a na domovské stránce první box s názvem Schvalované meziúvěry/úvěry. Jejich prokliknutím přejdete na stránku Detail úvěrového případu, v jejíž dolní části najdete všechny dokumenty k podpisu (Vysvětlení ESIP, ESIP, úvěrová smlouva).

Jaké jsou požadavky na sílu hesla v Klientské zóně?

Heslo musí obsahovat aspoň osm znaků dvou typů (velká nebo malá písmena a číslice nebo znaky). O požadované síle hesla vás při zadávání informují interaktivní grafy.